Wsparcie

Podpisywanie e-deklaracji
i/lub e-sprawozdania finansowego

W celu podpisania e-deklaracji i/lub e-sprawozdania finansowego w postaci pliku XML należy odpowiednio ustawić program proCertum SmartSign.

Krok 1

W oknie głównym należy nacisnąć przycisk Ustawienia

Krok 2

Wybrać zakładkę Podpis

Krok 3

W sekcji Format podpisu wybrać XAdeS, a w sekcji Typ podpisu opcję Podpis wewnętrzny

Krok 4

Paskiem przewijania z prawej strony należy przejść do sekcji Dodatkowe opcje podpisu
i w polu Wariant podpisu ustawić wartość na Nie dołączaj dodatkowych informacji (BES)

Krok 5

Następnie paskiem przewijania z prawej strony należy przejść do końca ustawień i w sekcji Zaawansowane opcje podpisu XADeS zaznaczyć
Twórz podpis rozszerzony – umożliwia dodawanie kolejnego podpisu

Krok 6

Po zakończeniu ustawień należy w oknie głównym należy wybrać przycisk Podpisywanie, dodać plik do podpisania (naciskając odpowiedni klawisz lub przeciągając plik do sekcji Pliki do podpisu i nacisnąć przycisk Podpisz.

Przewijanie do góry