Wsparcie
Podpisywanie e-deklaracji
i/lub e-sprawozdania finansowego
W celu podpisania e-deklaracji i/lub e-sprawozdania finansowego w postaci pliku XML należy odpowiednio ustawić program proCertum SmartSign.
Krok 1
W oknie głównym należy nacisnąć przycisk Ustawienia

Krok 2
Wybrać zakładkę Podpis

Krok 3
W sekcji Format podpisu wybrać XAdeS, a w sekcji Typ podpisu opcję Podpis wewnętrzny

Krok 4
Paskiem przewijania z prawej strony należy przejść do sekcji Dodatkowe opcje podpisu
i w polu Wariant podpisu ustawić wartość na Nie dołączaj dodatkowych informacji (BES)

Krok 5
Następnie paskiem przewijania z prawej strony należy przejść do końca ustawień i w sekcji Zaawansowane opcje podpisu XADeS zaznaczyć
Twórz podpis rozszerzony – umożliwia dodawanie kolejnego podpisu

Krok 6
Po zakończeniu ustawień należy w oknie głównym należy wybrać przycisk Podpisywanie, dodać plik do podpisania (naciskając odpowiedni klawisz lub przeciągając plik do sekcji Pliki do podpisu i nacisnąć przycisk Podpisz.
